fullname

dr hab. inż. Damian Obidowski

dr hab. inż.

Użytkownik zdalny - profil pobrano z Mechaniczny
Zobacz oryginalny profil
Kraj
Polska
Miasto
Łódź
Afiliacja
I12, Instytut Maszyn Przepływowych – Wydział Mechaniczny

O mnie

Jestem nauczycielem z wyboru, lubię swoją pracę, ponieważ jest ona dla mnie ciągłym wyzwaniem. Jestem cierpliwy, rozumiem, że każdy jest inny, ma inne doświadczenia i oczekiwania, a więc każdy potrzebuje indywidulanego podejścia. To stawia przede mną wyzwania i inspiruje do szukania sposobów na przekazywanie wiedzy i umiejętności w różny sposób.  

Staram się być elastyczny wobec studentów, ale wymagam uczciwości. Nie akceptuję i bezwzględnie karzę próby oszukiwania w pracach domowych i projektach końcowych. Jestem wyrozumiały jeśli nie znasz odpowiednich narzędzi i mogę wielokrotnie powtarzać jak wykonać daną czynność, ale jeśli próbujesz oszukiwać przedstawiając cudze prace jako własne nie możesz liczyć na moją wyrozumiałość.

Doceniam wysiłek włożony przez studentów. Ważne jest dla mnie nie tylko osiągnięcie efektu końcowego, ale także poszerzenie przez studenta umiejętności, wiedzy i kompetencji w wyniku pracy na moim przedmiocie. Bardzo cenię sobie systematyczność i postępy z tygodnia na tydzień. Mam jasno określone minimalne wymagania dotyczące zaliczenia przedmiotu i bez problemu mogę umówić się na wykonanie minimalnej ilości zadań, gdy masz pewność, że nie wykorzystasz umiejętności, które masz nabyć na moim przedmiocie (choć nigdy nie odważyłabym się postawić takiego twierdzenia o zajęciach, na które uczęszczałem). Preferuję jednak sytuacje i doceniam studentów, którzy oczekują wyzwań wykraczających poza program nauczania danego przedmiotu. Jestem gotowy stawiać ambitne wyzwania i pomagać wszystkim tym, którzy chcą "wyciągnąć więcej z mojego przedmiotu".  

Pracuję na uczelni, aby stale się rozwijać. Staram się doskonalić swoje zajęcia ze studentami. Co roku realizuję różne projekty, dzięki czemu nieustannie stawiam sobie zadania, by razem ze studentami zdobywać nową wiedzę i umiejętności. Podejmuję różne wyzwania i szukam bodźców, aby nie popaść w rutynę i stagnację.

Największym dowodem uznania ze strony studenta, moim zdaniem, było to, gdy wiele lat po ukończeniu studiów poprosił mnie o zaangażowanie zespołu z uczelni w rozwój jego komercyjnego projektu.


I am a teacher by choice, I like my job because it is a constant challenge for me. I am patient, I do understand that everyone is different, has different experiences and expectations and therefore needs different approaches. This challenges and inspires me to look for ways to teach my knowledge and skills in different ways.  

I try to be flexible with students, but I demand honesty. I do not accept and absolutely punish attempts to cheat on homework and final projects. I am understanding if you don't know proper tools and I can repeat many times how to perform a certain operation, but if you try to cheat by submitting other people's work as your own you cannot count on my understanding.

I appreciate the effort put in by the students. What is important to me is not only the achievement of the final result, but also the student's growth in skills, knowledge and competences as a result of work in my subject. I value very much the systematic approach and progress from week to week. I have clear minimum requirements for passing the subject and I can easily arrange to complete a minimum of assignments when you are sure you will not use the skills you are to acquire in my subject (although I would never dare to make such a claim about the classes I have taken). However, I prefer situations and appreciate students who expect to be challenged beyond the syllabus of the subject. I am ready to set ambitious challenges and help all those who want to 'get more out of my subject'.  

I work at the university to constantly develop myself. I try to improve my classes with students. I carry out different projects every year so that I am continually challenged to gain new knowledge and skills together with the students. I take on different challenges and look for stimuli so that I don't get into a routine and stagnate.

The biggest sign of appreciation from a student, in my opinion, was when, many years after graduation, he asked me to involve a team from the university in the development of his commercial project.



Działalność naukowa

Publikacje
Działalność naukowa
Publikacje
Patenty
Działalność naukowa
Patenty
Inne
Działalność naukowa
Inne

Działalność dydaktyczna

Dla studentów
Działalność dydaktyczna
Dla studentów
Konsultacje
Działalność dydaktyczna
Konsultacje
Inne
Działalność dydaktyczna
Inne